Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder alle afsendte tilbud, salg og leverancer fra Kompletti. Afvigelser fra nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er kun gyldige med skriftlig accept fra Kompletti.

Vær venligst opmærksom på at mindre afvigelser på produktets farve, i få tilfælde kan forekomme.

Vi gør opmærksom på at du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

Kompletti.dk styres af møbelfirmaet Furn and Friends Aps.

 

Leveringsbetingelser

Med mindre andet er påskrevet, er oplyste beløb altid eksklusiv levering og montering. Varerne leveres som udgangspunkt usamlet. Leveringstiden er individuelt pr. produkt, hvorfor dette oplyses ved hver enkelte ordre.  Vi har ansvaret for varen til den er leveret hos køber, oplever du skader på din vare ved levering, se afsnittet “reklamationer”.

 

Leveringspriser

Ved køb af varer over 999 kr. inkl. moms leveres der fragtfrit i hele Danmark (Færøerne og Grønland undtaget).

Ved køb af varer under 1000 kr. vil gældende leveringspris blive oplyst ved kassen, inden du gennemfører dit køb.

Leveringstiden vil fremgå af de enkelte produkter. Vi leverer med DSV, og din vare bliver leveret til kantsten, medmindre andet aftales.

 

Reklamationer

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Alle varer er i henhold til dansk lovgivning dækket af 2 års reklamationsret. Er der fejl eller mangler ved en vare ombyttes, repareres eller refunderes varen. Når du modtager din vare, opfordrer vi til at du  efterser den før fragtbrevet kvitteres. Evt. skader bedes noteres på fragtbrevet og bekræftes af chaufføren ved leveringen. Kompletti forpligter sig til at afhjælpe alle mangler, som skyldes fejl i konstruktion, materiale eller fremstilling, ved at foretage reparation eller udskiftning af varerne i overensstemmelse med nedennævnte punkter, men Kompletti ifalder ikke erstatningsansvar som følge af mangler, med mindre det følger af dansk rets almindeligeregler. Mindre knaster, farveforskelle, stærke og svage årringe i træet samt vækstmærker i læder er et tegn på ægthed og betragtes ikke som mangler. Du skal reklamere inden for “rimelig tid” efter, du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Kompletti

Brogrenen 10

2635 Ishøj

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.  Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Du kan også kontakte os via vores hjemmeside: info@kompletti.dk
Når du returnerer varen, bedes du angive følgende: Beskrivelse af fejl/mangel.

 

Returnering/Fortrydelse

For erhvervsvirksomheder er følgende gældende:

Standardvarer tages kun retur i original indpakning og kun efter forudgående aftale med Kompletti. Ved returnering fratrækkes 15% af det oprindelige fakturabeløb. Specialfremstillet varer tages ikke retur.

For private kunder gælder følgende:

Private kunder har 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@kompletti.dk eller kopiere standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydes købet inden for de 14 dage, har kunden fra det tidspunkt ekstra 14 dage til at returnere varen i. Endvidere kan øvrige varer tages retur selvom emballagen er brudt eller varen er brugt. I de tilfælde kan Kompletti fratrække værdiforringelsen, som fra produkt til produkt kan variere en del. Returfragt afholdes altid af kunden, og det er dig der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Borde og skabe

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 750 kr.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Ved køb af specialbestillinger, dvs. varer, som er fremstillet efter din specifikationer, eller har fået et tydeligt personligt præg, vil der blive pålagt et afbestillingsgebyr på 25% af prisen for den afbestilte vare, hvis du fortryder dit køb. Disse varer er markeret på ordrebekræftelsen som ”Specialfremstilling”.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

Varen sendes til:

Kompletti.dk

Brogrenen 10

2635 Ishøj

 

Betaling

For erhvervsvirksomheder er følgende gældende:

Med mindre andet er aftalt, forfalder købesummen til kontant betaling ved varernes levering. Erlægger køber ikke betaling i rette tid, er Kompletti berettiget til fra forfaldsdagen at kræve morarenter med 1,5% pr. påbegyndt måned.

For private kunder gælder følgende:

Du kan benytte følgende betalingsmetoder:

– visa

– Mastercard

– American Express.

– Ved bankoverførelse er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Vi tager ikke kortgebyr. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr., mailadresse, evt. firmanavn.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Kompletti ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på kompletti.dk er Kompletti ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@kompletti.dk

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte;

Benjamin Eriksson

Furn and Friends

Brogrenen 10

2635 Ishøj

info@kompletti.dk

Tlf.:71993132

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Enwebshop.dk

Adresse

Postnr. og by

Fax: xxxx xxxx

E-mail: xxx@xxx.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11.07.2019